News_Seve

Presentation of SEVE

SEVE is an association who works to preserve the quality of life and the protection and enhancement of our environment, mainly by:

* the undertaking of resorption of pollution

* the promotion of biodiversity

* communication with the general public and especially among educated youth

* incitement to eco-citizen behavior

* participation in public health programs

SEVE works too on the integration of people with difficulties in forming them on job opportunities related to environmental protection.

She was born in 2007, founded by a group of volunteers willing to set up a structure specialized in health and the environment.

SEVE is located in Martinique, and can act  in the West Indies and Guyana or she represents the National Federation of Family Gardeners.

She is a member of Martinique Nature Environnement, the sea turtles network, and AGOA.

Voeux 2014

Reçois nos meilleurs vœux pour cette année 2014.

Nous te souhaitons bonheur et santé dans une nature vivante, saine et préservée.

Nous espérons te voir à l'occasion d'une sortie, d'une conférence, d'un débat, ou d'une exposition.

Semaine Européenne de Réduction des Déchets 2012

Du 17 au 25 Novembre 2012 c'est la Semaine Européenne de Réduction des Déchets ! L'Association SEVE en partenariat avec l'Espace Sud se mobilise pour informer la population martiniquaise !

Martizik Electropical

L'Association SEVE est partenaire de l'évènement Martizik Electropical Festival qui se tient ce samedi 28 et dimanche 29 avril au Club Med de Sainte Anne. Une équipe bénévole de 15 services civiques sera présente tout le week-end afin de sensibiliser les festivaliers au tri sélectif et à la protection de l'environnement.